Sunday, October 12, 2014

UNITAR in da house...




10 Oktober 2014 zarrahomestay terima satu panggilan dari pelajar jurusan Pelancongan dari UNITAR yg berminat untuk menemubual bagi mendapatkan maklumat berkaitan dengan homestay bagi menyiapkan proposal pengajian depa. So pada 13 Oktober 2014 jam 4.30 petang...depa pun mai la ke zarrahomestay...Alhamdulillah temubual ringkas dijalankan berkisar dengan perjalanan operasi berkaitan dengan homestay, Tak sangka pulak banyak-banyak homestay kat Alor Setar ni....zarrahomestay menjadi pilihan depa...apa pun kami di zarrahomestay mengucapkan selamat maju jaya pada anda semua...terima kasih kerana memilih zarrahomestay sebagai rujukan...

Kepada anda yg memerlukan homestay yang "nyata selesa" kami di zarrahomestay sedia menerima tempahan dari pada anda...

Wednesday, September 10, 2014

Homestay Langkawi

homestay langkawi


Salam semua, Kepada anda yang merancang untuk bercuti ke Langkawi pada cuti sekolah ini...jom cepat2 booking homestay kami...jangan tunggu lama2...nanti tarikh percutian anda diambil orang.....
call 019 5058884 untuk tempahan dan pertanyaan....

sila klik >> zarrahomestay<< untuk dapatkan info detail berkaitan zarrahomestay @ Langkawi...insyaAllah anda akan berpuas hati.

Langkawi merupakan Permata Kedah dan salah satu lokasi percutian yang menjadi pilihan ramai setiap kali musim cuti sekolah dan cuti kelepasan Am. Langkawi terdiri daripada gugusan 99 buah pulau tropika di persisiran pantai barat semenanjung Malaysia. Langkawi terletak kira-kira 30km dari Kuala Perlis dan 51km dari Kuala Kedah.Langkawi juga dianggap syurga membeli belah oleh sebahagian besar pelancong. Pantainya yang cantik, cuaca yang terang dan ceria, sangat sesuai untuk pencinta alam menikmati keindahan ciptaan Tuhan sambil bersantai.

Sebahagian tempat menarik yang sering dikunjungi oleh pelancong antaranya:

homestay langkawi
Antara lokasi yang menjadi tumpuan pelancong

homestay langkawi
Pantai Cenang
homestay langkawi
Melihat burung helang
homestay langkawi
Tasik Dayang Bunting
Taman Laut Pulau Payar
homestay langkawi
Dataran Lang

homestay langkawi
Cable Car Gunong Mat Cincang

homestay langkawi
Water World Langkawi
Banyak lagi tempat-tempat menarik yang boleh dilawati sepanjang anda bercuti di Langkawi, yang pasti sediakan bajet secukupnya, pasti cuti anda penuh keseronokan dan bermakna. Selain homestay di Langkawi, sekiranya anda memerlukan homestay di tempat lain zarrahomestay mempunyai beberapa cawangan antaranya:


  • zarrahomestay @ alor setar
  • zarrahomestay @ jitra
  • zarrahomestay @ changlun
  • Tuesday, September 9, 2014

    Antara Tercantik di Dunia

    homestay alor setar
    Gambar terkini Masjid Zahir

    Kedah merupakan salah satu negeri di utara tanah air kita....terkenal dengan jolokan nama negeri jelapang padi...yang pasti di kedah terdapat sebuah masjid yang menjadi salah satu mercu tanda yg diiktiraf sebagai masjid ke-4 tercantik di dunia iaitu Masjid Zahir. Bangganya  menjadi anak Kedah

    Secara ringkasnya, pada 1912 masjid Zahir dibina atas usaha YTM Tunku Mahmud Ibni Almarhum Sultan Tajuddin Mukarram Shah. Jurutera yang terlibat ialah En. James Gorman yang merupakan Jurutera Negeri.  Reka bentuk masjid Azizi yang berada di langkat, Sumatera Utara banyak  mempengaruhi masjid Zahir. Lima kubah yang terdapat pada bumbung melambangkan rukun islam.

    Tapak masjid Zahir adalah tanah pusara pejuang Negeri Kedah yang gugur semasa peperangan dengan pihak siam pada tahun 1821.

    homestay jalan langgar
    Pandangan dari sisi Masjid

    Pada 15 oktober 1915, hari jumaat. Masjid Zahir dirasmikan oleh Almarhum Sultan Abdul Hamid Shah. Tunku Mahmud membaca khutbah Jumaat sementara Sultan Abdul Hamid mengimamkan solat jumaat tersebut.

    Kompleks mahkamah syariah dan pusat pendidikan asas kanak - kanak terletak di bahagian belakang masjid. Tetapi sudah berpindah ke banggunan Kerajaan persekutuan di bandar Muadzam Shah, anak bukit Kedah.

    homestay alor setar
    Seni Bina yang sangat halus dan cantik

    Masjid Zahir mempunyai keluasan tapak kira-kira 124,412 kaki persegi. Dewan tengahnya (Dewan Sembahyang) berukuran 62 x 62 kaki persegi dan dikelilingi oleh beranda berukuran 8 kaki lebar dengan 4 anjung yang setiap satunya terdapat sebuah kubah. Menara utamanya terletak di bahagian timur laut bangunan masjid itu


    homestay jitra
    Gambar lama Masjid Zahir, masih kekal indah sehingga sekarang


    Ok, kalau nak jalan-jalan mai kedah, sudah tentu anda memerlukan tempat penginapan? bagi yang datang berdua, hotel atau motel sudah memadai, tetapi bagi yang datang dengan bilangan yang agak ramai, homestay merupakan pilihan terbaik untuk menginap dengan selesa. Sebagai penyelesaian, saya syorkan anda menginap di zarrahomestay.."nyata selesa" 

    homestay alor setar


    Anda boleh lawati laman web www.zarrahomestay.com.my untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkaitan zarrahomestay, selain di alor setar zarrahomestay juga mempunyai cawangan di Jitra, Changlun & Langkawi.

    Sila klik untuk mendapat gambaran sebenar berkaitan rangkaian zarrahomestay...





  • zarrahomestay @ alor setar
  • zarrahomestay @ jitra
  • zarrahomestay @ changlun
  • zarrahomestay @ langkawi






  • Monday, September 8, 2014

    Cuti Sekolah datang lagi....

    homestay


    Salam Semua...cuti sekolah datang lagi....kepada anda yang mempunyai perancangan untuk bercuti..makan kenduri atau sebagainya di kedah dan sedang mencari penginapan homestay yang selesa untuk keluarga....rangkaian zarrahomestay merupakan pilihan terbaik anda...diurus dengan sempurna mengikut ketetapan islam...kami mengalu-alukan anda untuk menginap di homestay kami...anda boleh memilih untuk menginap dimana-mana cawangan kami yg difikirkan sesuai dan ideal untuk anda sekeluarga...

    Sila klik untuk mendapat gambaran sebenar berkaitan rangkaian zarrahomestay...




  • zarrahomestay @ alor setar
  • zarrahomestay @ jitra
  • zarrahomestay @ changlun
  • zarrahomestay @ langkawi
  • Monday, August 11, 2014

    Selamat Hari Raya Aidil Fitri

    alor setar


    Salam semua...rasanya belum terlambat utk ucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin kepada semua...sekiranya anda memerlukan homestay yg sesungguhnya mampu memberi keselesaan kepada anda...zarrahomestay merupakan pilihan terbaik untuk anda...

    Sila klik untuk mendapat gambaran sebenar berkaitan rangkaian zarrahomestay...


  • zarrahomestay @ alor setar
  • zarrahomestay @ jitra
  • zarrahomestay @ changlun
  • zarrahomestay @ langkawi
  • Tuesday, July 1, 2014

    Salam Ramadhan dari kami....

    homestay


    Ramadhan datang lagi....Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk merasai nikmatnya bulan ramadhan Al Mubarak...semoga kita semua akan diberi kekuatan dan kesihatan yang baik untuk mengerjakan ibadah puasa....bila menjelang Syawal...tentu ramai yang nak balik kampung....bila ramai-ramai balik kg nie....paham2 jer la....sure sesak giler rumahkan....salah satu alternatifnya....sewa homestay...lg senang dan lg selesa...Alhamdulillah...tempahan raya untuk zarrahomestay @ alor setar dan zarrahomestay @ jitra dah FULLY BOOKED.....kepada anda yang ingin pulang bercuti raya di changlun dan langkawi....zarrahomestay sedia menerima tempahan dari anda semua....

    zarrahomestay @ alor setar
    • 25 - 29 Julai 2014 : Pn. Norhayati (KL)
    • 30-1 Ogos 2014:     En. Azizan(KL)


    zarrahomestay @ jitra
    • 27-1 Ogos 2014: Pn. Azanah (KL)


    zarrahomestay @ changlun
    • masih kosong untuk Aidilfitri


    zarrahomestay @ langkawi
    • masih kosong untuk Aidilfitri

    Wednesday, June 18, 2014

    Terima kasih...



    Kadang-kadang sebaris ayat mampu memberi seribu kepuasan...begitu juga dengan zarrahomestay...Allhamdulillah kepuasan pelanggan menjadi inspirasi kepada kami untuk terus memberi perkhidmatan yang terbaik. Kepada anda yang memerlukan homestay yang selesa dan diuruskan dengan teratur, zarrahomestay pilihan terbaik anda...antara cawangan kami:-


    zarrahomestay @ alor setar




    zarrahomestay @ jitra


    zarrahomestay @ changlun


    zarrahomestay @ langkawi